Blogger

My photo
“People have said there is an integrity about me, and I think there is. I don't try to follow a trend. I have my own little path.” - Sarah Brightman

Sunday, November 28, 2010

Livet efter Döden

De flesta ser döden som något hemskt eftersom när det här livet slutar så finns de inte mer och en del oroar sig för att bli bortglömda och en del bryr sig inte alls. En del personer är rädda för att dö, men då borde man kanske fråga sig själv: 'Varför ska man vara rädd? Vad är så hemskt med att dö?' Jag förstår att folk oroar sig för att aldrig se sina nära och kära igen och att de kommer aldrig får göra de saker de alltid velat göra, men vem har sagt att livet slutar här!? Faktan är ju att ingen, absolut ingen vet vad som händer efter döden, om vi har en själ som går vidare eller om vi bara försvinner sådär.
Jag däremot ser fram emot döden. Ja, jag vet, det låter fel och ja, jag är rädd för döden också, men varför jag ser fram emot det? Det kan man fråga sig, men anledningen är att alla mina frågor kommer besvaras då. Då kommer jag få reda på om Gud finns eller inte, om paradiset eller helvetet är en myt eller ren fakta, om livet efter döden är som det beskrivs i de heliga böckerna eller om det också är en myt.

Men detta är vad jag tror händer efter döden.
Vi dör helt enkelt och vår kropp går tillbaks till jorden. Det är som sagt, vi födds ur jord och till jord återvänder vi. När kroppen dött så försvinner vi. Det finns ingen annan värld eller paradis eller något annat, utan vi bara försvinner till jorden. Vi vill oftast tro att det finns en annan värld, men för mig är det inte så, eftersom vår medvetande är så mäktig att vi skapar en annan värld i vår huvud. Det är ungefär som när energi tillförseln till en ljusstake tar slut så slocknar den och det är så döden är också. Vi bara dör och försvinner och vårt medvetande med det. Så livet tar slut och vi finns inte mer.


[Art of Pixels]

No comments:

Post a Comment

Please respect this and DO NOT SPAM my comment section below. Thank you!