Blogger

My photo
“People have said there is an integrity about me, and I think there is. I don't try to follow a trend. I have my own little path.” - Sarah Brightman

Wednesday, September 8, 2010

Music IS my Religion

Att musik är HARAM är det roligaste jag någonsin har fått höra av folk. Alltså till en viss punkt förstår man varför de säger att det är haram, men det är fortfarande löjligt. Jag menar att våra förfäder spelade egen musik och dansade glatt, vilket drog folket i byn närmare varandra och samtidigt roade de sig och hade kul. Så varför skulle musik då helt plötsligt bli haram?

Jag tycker personligen att musik är ett sätt att få sin röst hörd, ett sätt att sätta saker och ting i rörelse. Ett sätt att leva. Man kan till och med säga att musik har blivit sitt eget religion. Musik har eget liv i alla människors hjärtan, en plats där man kan känna kärlek, sorg, glädje och mycket, mycket mer. Musik är ett vackert konst som kan skapas för både gott och ont, med musik kan vi ändra världen. Bara titta, titta vilken effekt musik har, bara titta på alla dessa artister när de uppträder på scen, bara titta på alla dessa människor som avgudar dem, bara titta på alla dessa beundrare hur de går med rytmen och när konserten är slut så har de lämnat ett litet minne av sig själv i folkets hjärta. De kommer alltid minnas dem, så varför är musik haram, som en del vill påstå, när man kan göra underbara konstverk med det?


[Art of Pixels]

9 comments:

  1. Jag har lagt till din blogg på länklistan "Muslimer som bloggar": http://preview.tinyurl.com/cdb4dh

    ReplyDelete
  2. Miriam : Hahah great! Nu kan jag kommentera fritt :P

    http://mimoz.blogg.se

    ReplyDelete
  3. Miriam sv; hahah jag är från Öviik! :P Men är uppvuxen i malmö.. Jag var ett år och flytta från övik till malmö sen tillbaka till övik efter 13 år och bodde där 5 år och nu denna sommar flyttade jag tibax! :P Och nu bor jag i malmö, men inte i RG även fast jag är från RG men bor just nu utanför RG ;)

    http://mimoz.blogg.se

    ReplyDelete
  4. visste inte du kände hon ska hälsa hon frn dej.riktigt gullig tjej.

    braa nu kan ja bomba dej hur mkt ja vil;) duhh blogg.se Ägerrr så fullt namn blogspot. spottt hahaah

    ReplyDelete
  5. all musik är inte haram jan Sadik.

    ReplyDelete
  6. Tack så mycket fr att du röstade på mig! <3

    http://mimoz.blogg.se

    ReplyDelete
  7. din apa vf e du så seg med att blogga!

    ReplyDelete
  8. hahaha tast klart ja äger dej taliban:P welak de e störigt med blogspot speciellt när man ska kommnetera man ska trycka 3 gånger fr att kommentaren ska gå.

    ReplyDelete
  9. hur mycket har du studerat när det kommer till islam? jag tror knappast att du som 15 åring kan mer än en 80 åring som studerat islam mer än 50 år av hans liv. om du vill lyssna på musik så lyssna men ändra inte på något bara för du inte gillar det-, fuck vad jag stöööör mig på folk som dig...dina farfädrar visste inte ens vad bönen var elr slöjan. if u wanna play the game then follow the rules!!!

    ReplyDelete

Please respect this and DO NOT SPAM my comment section below. Thank you!