Blogger

My photo
“People have said there is an integrity about me, and I think there is. I don't try to follow a trend. I have my own little path.” - Sarah Brightman

Tuesday, September 21, 2010

Var kommer du ifrån?

Person nr1: "Var kommer du ifrån?"
Person nr2: "Jag kommer från jorden."
Person nr1: "Va?"
Person nr2: "Vad menar du med va?"
Person nr1: "Asså jag förstår inte vad du menar med jorden."
Person nr2: "Vad jag menar är att jag kommer från jorden."
Person nr1: "Ja, men jag förstår fortfarande inte."
Person nr2: "Vad jag menar är att saker som betyder något för oss, så som var man kommer ifrån, vilket land man är ifrån eller var man är född är egentligen bullshit. Vi lever på samma planet i samma värld. Vi borde hålla ihop, inte leva med gränser och behöva ett pass för att komma till andra sidan jorden. Det är en fri värld, men det tråkiga är att det inte är så. Vi får inte göra som vi vill, vi styrs av andra. Men så länge vi har vårt tänkande kvar så har vi åtminstone lite frihet att tänka vad vi vill. Det kan ingen ta ifrån oss, men vem vet, i framtiden kanske till och med vårt sätt att tänka begränsas."
Person nr1: "Jaha, så har jag aldrig sett på saken."
Person nr2: "Så som den där astronauten sa en gång när han var ute i rymden. Han sa att han inte såg några gränser utan han såg en planet som vi lever på."


[Art of Pixels]

11 comments:

  1. Kan inte hålla med mer. Så vackert skrivert! <3<3<3

    ReplyDelete
  2. ja gör du oxo:) kolla gå till södervärn där finns en blodcenter...ta med ditt idkort o så gör du blod tester o sen efter 6 veckor så för du svar om du kan bli blodgivare lr inte

    ReplyDelete
  3. ja gör du oxo:) kolla gå till södervärn där finns en blodcenter...ta med ditt idkort o så gör du blod tester o sen efter 6 veckor så för du svar om du kan bli blodgivare lr inte

    ReplyDelete
  4. HAHAHAHAH DIN apa e de det du bryr dej om hahahah din mamma...asså hon sa till mej att man kan få olika saker, ibland tröjort ibland pengar. ja tog 50kr..man kan oxå ge dem till sjukvården om man vill..men ja tog dem tyckte sverige e rik df behållde dem sj:P bra anledning:D

    ReplyDelete
  5. Alltså. Helt många inlägg bara försvann. Såg dom först sen bara försvann dom

    ReplyDelete
  6. hhaha stalkers lär dej arabiska:D...de står skäms hon inte o gå ut utan slöja?? sån respektlös tjej!

    ReplyDelete
  7. Hahaha min pappa brukar säga exakt samma sak!

    ReplyDelete
  8. HAHAHAHAHAHAHHA DIN DUMMA AFG JÄVEL
    MARIAM E ALDRIG KÄR:p asså han e min farbror huve omg hahah sån kickad...ja skrev amooo yani farbror..yani dadys bror

    ReplyDelete
  9. wahh wahhh nån använder ändå hjärnan lite

    ReplyDelete
  10. http://sv.wikipedia.org/wiki/Bahaism#Enhetens_och_v.C3.A4rldsmedborgarskapets_religion

    ReplyDelete

Please respect this and DO NOT SPAM my comment section below. Thank you!