Blogger

My photo
“People have said there is an integrity about me, and I think there is. I don't try to follow a trend. I have my own little path.” - Sarah Brightman

Monday, September 6, 2010

Just a thought...

Jag tror att alla levande varelser har någon sorts mentalt kommunikation mellan varandra som de inte vet om, iallafall som människor inte vet något om än, men jag tror att djur har redan utvecklat den sinnet och att det kanske är människans sjätte sinne. Jag säger detta för att jag tror på det och såg en gång en dokumentär där de berättade om några apor som lärde sig att göra verktyg och knäcka kokosnöter.

Det började med att en apa på en ö lärde sig använda två stenar för att knäcka en kokosnöt och genast nästa dag lärde sig en annan apa på en annan ö att använda två stenar för att knäcka kokosnöten. Så det får en att tänka efter hur den andra apan lärde sig och det finns självklart flera anledningar som att apan kanske råkade slå en sten mot en kokosnöt, men jag tror att den andra apan lärde sig det för att någon sorts mentalt kommunikation skedde mellan dem. Ungefär som hur WiFi fungerar.

Så man kan tänka sig, om detta nu kanske är vårt sjätte sinne, kan man tänka sig då hur framtiden ser ut. En framtid där vi lär oss styra dessa egenskaper och med hjälp av de styra våra bilar, byta kanal på tv:n m.m. Tänk dig att hacka in dig i din kompis hjärna och få reda på allting och t.o.m. skaffa någon sorts anti-virus i form av en cell.

Framtiden hade varit ganska sjukt då.


[Art of Pixels]

No comments:

Post a Comment

Please respect this and DO NOT SPAM my comment section below. Thank you!