Blogger

My photo
“People have said there is an integrity about me, and I think there is. I don't try to follow a trend. I have my own little path.” - Sarah Brightman

Monday, September 6, 2010

"Mata In"

Kan man lita på sin hjärna? Kan man lita på det man vet? Kan man lita på guds existens?

Häromdagen så fick jag en kommentar på en av mina bilder på Facebook och jag började tänka på det jag vet om gud, om livet och om rätt & fel. Jag tänkte att det jag vet om gud är kanske falsk, är kanske lögner och att gud kanske inte existerar eftersom ända sen som barn så har jag blivit tillsagd: "Gud finns. Gud kommer straffa dig om du gör så här. Detta är rätt och detta är fel. Du kommer hamna i himlen om du är god." m.m. Så det får mig att tänka efter, om allt det som har sagts till mig och allt det som jag vet kanske egentligen inte är som det är.

När man blir stor så börjar man tänka för sig själv och frågeställa sig. Man börjar undra helt enkelt, men en fråga stannar kvar: "Tror jag på gud för att jag är troende eller tror jag på gud för att det har matats in i mitt huvud?"

Svår fråga att svara på i mitt läge, because of the past. Men om jag hittar svaret så låter jag världen veta.


[Art of Pixels]

No comments:

Post a Comment

Please respect this and DO NOT SPAM my comment section below. Thank you!