Blogger

My photo
“People have said there is an integrity about me, and I think there is. I don't try to follow a trend. I have my own little path.” - Sarah Brightman

Monday, September 6, 2010

Guds Existens, En Bluff?

Låt mig säga något till er om religion, ta inte illa upp dock, det är bara min teori och även om en del tycker att jag inte har rätten att säga detta jag tänker säga eller tänker säga att jag har fel så tycker jag att ni bör tänka efter noga innan ni säger något, jag kan ha rätt.

Religion är bullshit, religion är människans konst, religion är kontroll, precis som politik, de enda skillnaderna är att religion kontrollerar ditt sätt att tänka och politik kontrollerar ditt sätt att leva.

Jag tror att religion skapades för länge sedan för att få kontroll över människan, för att få makt och för att lyckas med det så behövde man någon större än sig själv. Så människan skapade Gud. Sen dess har vi människor styrts av tanken av Gud, men Gud finns egentligen inte, Gud är en myt. Man kan inte vara helt hundra procent säker på Guds existens eftersom man aldrig kunnat bevis på att Gud finns, Gud finns bara i de religiösa böckerna som är skrivna. Ja just det, man får inte glömma böckerna, böckerna är skrivna för att människor ska inte glömma vem som bestämmer, vem som styr dem, vem som säger till dem vad som är rätt och vad som är fel, böckerna är skrivna för att få dig att minnas i all evighet att det är Gud som bestämmer.

Men ta inte illa upp, jag menar inte att människan skapade Gud för att vilja människan något ont. Det finns mycket som religion har gett människan när inget hopp har funnits, när allting har varit som värst, när människan varit ensam och behövt någon bredvid sig, någon att prata med, någon som fick att kämpa vidare.

Kanske från första början människan skapade Gud för människans bästa, för att människor höll på att gå ur led och tappa hoppet, men sen så kom det kanske några som utnyttjade denna system och använde Gud som en ursäkt för sitt eget ego, precis som man gör med dagens system som styr samhället.

Men en fråga kvarstår: "Var det Gud som skapade människan eller människan som skapade Gud?"


[Art of Pixels]

No comments:

Post a Comment

Please respect this and DO NOT SPAM my comment section below. Thank you!