Blogger

My photo
“People have said there is an integrity about me, and I think there is. I don't try to follow a trend. I have my own little path.” - Sarah Brightman

Monday, September 6, 2010

Gud, universums skapare?

In the previews chapter: "Gods existence, a myth made by humans or does God really exist?"

Låt mig förklara för dig, dig som läser detta, vad jag egentligen tror om Guds existens.

I den här världen vi lever i så har allting sin ursprung från något annat, där levande varelser som fisk, fåglar, får, andra djurarter, människor och även växter som har evolverat från en annan art till en annan och där vi människor blev de som fick styra på planeten. Till och med jorden har "evolverat" från att vara en brinnande jordklot till den vackra blåa planeten den är idag. Allting, då menar jag allting har någon sorts koppling till något annat. Man kan säga att den de varit är deras "skapare" och i den här världen så har allting sina skapare.

Min poäng är att om allting har sin skapare, så är Gud en av de skaparna som skapat den här världen. Jag menar att saker och ting kan inte bara ploppa fram från ingenstans, den måste ha en skapare, en ursprung, så det tar oss tillbaka till BigBang, universums startpunkt.

Jag tror därför att BigBangs skapare är Gud. Gud skapade BigBang för att det kanske var ett experiment, men jag vet inte, det jag tror dock är att Gud skapade BigBang för att bilda den här världen, den här universum och den här planeten.

Vad jag vill ha sagt är att jag tror på Gud, jag tror på en högre makt, jag tror att det finns någon som är ovanför oss, som håller koll på oss och ser de framsteg och avsteg vi gör.

Men återigen blir en fråga kvar: "Om allting har sin så kallade skapare, vem är då Guds skapare?"


[Art of Pixels]

1 comment:

  1. läs surat al a7ad och du vet var allah sub7ana ta3ala skapats av!

    ReplyDelete

Please respect this and DO NOT SPAM my comment section below. Thank you!